Başlangıçta sadece Yaradılış ve Yıkım vardı ve bu unsurları zapt etmek
için iki tanrı. Sonrasında tanrılar takipçilerini insanlarla buluşmaya
yolladılar ki onlara uygarlıklarını inşa etmeye yardımcı olsunlar diye.
Bu takipçiler Devalardı, ışığın temsilcileri ve Asuralar, karanlığın
temsilcileri.
Çalkantılı bir dönemden sonra Gaia halkı daha huzurlu günlerine kavuştu.
Bu genç halkın içinden bir Cadı doğdu, Gaialı kadın Işığın ve Karanlığın
Tanrıları tarafından kuralan düzene karşı ayaklandı. Güçleri müthişti
ve sarf ettiği kelimeler çok büyük çapta bir topluluğu etkisi altına
aldı, öyle ki Devalar olsun Asuralar ve Gaialılar onu yakalayıp
susturabilmek için birleşmek zorunda kaldılar. Cadı ve orduları sonunda
mağlup oldular ama savaşın ruhlarda bıraktığı izler sonsuza dek ruhlarda
kalacak.
Yıllar sonra…
Cadının kelimeleri hala Gaialıların hafızasında, “Ya cadı haklı idiyse?” sorusu halen cevap bulamadı.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]’dan Ekran Görüntüleri
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Rappelz, ücretsiz, çok oyunculu online rol yapma oyunudur . Oyun Koreli
bir şirket olan nFlavor tafarından yapılmakta olup Kaliforniya'lı
Gala-Net tafarından yayınlanmaktadır. Gala Networks Europe tafarından
Avrupa'da yayınlanan bu oyun Türkçe, Fransızca, Almanca, İtalyanca
dillerinde Ekim 2008'den bu yana devam etmektedir. Rappelz'da orta
çağları işlemekte ve oyun senaryosunda 3 farklı ırk bulunmaktadır.
Bunlar; Asura, Deva ve Gaia ırklarıdır.
Sistem Gereksinimleri
Minimum* AMD/Intel Single Core 1.0GHz
* 512 MB RAM
* DirectX 9.0c
* 128 MB 3D Accelerated Graphics Card
* 4 GB Hard Drive Space (fully patched)
Ortalama* Intel Pentium 4 3.0GHz or AMD Athlon X2 5000+
* 1024 MB RAM
* DirectX 9.0c
* 256 MB 3D Accelerated Graphics Card
* 4 GB Hard Drive Space (fully patched) [1]
TelifOyunun tüm hakları gPotato firmasına aittir, bu yazıda gPotato' ya ait
olan Rappelz adlı oyuna yeni başlayanlar ve merak edenler için bilgiler
bulunmaktadır.
FiyatlandırmaRappelz ücretsiz oynanabilecek bir oyundur. Oyun içerisinde oyuncunun
işini kolaylaştırabilecek bazı eşyalar ve özellikler mağazada parayla
satılmaktadır, bunların alınması ve kullanılması isteğe bağlıdır. Oyun
yönetimi bu konuda herhangi bir şart koşmamaktadır.
Kayıt[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] verilen isim ve şifre oyuna giriş içinde gereklidir. Kaydın ardından
isim ve şifreyle siteye giriş yapılarak download bölümündeki kurulum
için gereken dosyalar makinaya indirilir.
Güvenlik SistemiOyunun güvenlik sistemi nProtect firmasının GameGuard güvenlik
programınca sağlanmaktadır. Bilinen en iyi oyun güvenlik yazılımını
yapan firma sayesinde Rappelz'da bilindiği kadarı ile hile vb gibi
hiçbir kuraldışı program yada script bulunmamaktadır.
Kurulum ve Oyuna GirişRappelz dosyalarını indirdikden sonra Kurulum Dosyası(.exe) yardımı ile
kuruyoruz. Sonrasında eğer ki indirmiş olduğunuz client güncel değil ise
bir update yani güncelleme yapılacaktır. İşlem bittikden sonra
masaüstünüze gelen Rappelz ikonuna çift tıklıyoruz. Gameguard oyunun
güvenliğini sağlamak amaçlı minik bir güncelleme (eğer var ise) ve
taramadan sonra oyunu size açıcaktır. Karşınıza gelen ekranda gPotato
kullanıcı adı ve şifrenizi giriyorsunuz. Listede bulunan
sunuculardan(tR: Fenix ve Serafin) bir tanesini seçip kendinize bir
karakter yarattıkdan sonra Giriş butonu ile oyuna girebilirsiniz.
IrklarAsura: Karanlıkların halkı,
Rappelz dünyasında ki dengeyi korumak için yaratılan ikinci topluluk,
Deva ve Gaia halkının müttefikleri. Asuralılar sıyrılma ve sihir
hasarları konusunda ustadır. Şayet ofansif karakterlerden zevk
alıyorsanız bu ırkı çok seveceksiniz.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Gaia: Tarafsız halk, Rappelz
dünyasında ki dengeyi korumak için yaratılan üçüncü ırk. Gaia’lılar
doğanın sihrine ve saf kuvvete inanırlar. Alan hasar yetenekleri ve
hasarları çok kuvvetlidir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Deva: Işığın halkı, Rappelz
dünyasında ki dengeyi korumak için yaratılan iki ırktan bir tanesi,
Asura ve Gaia halkının müttefikleri. Devanın yetenekeri arasında şifa ve
savunma sihirler öncüdür. İlk endişeniz hayatta kalmak ise bu ırk sizin
için en iyi seçim.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]ŞehirlerÇaylaklar Adası: Oyuna yeni başlayan maceracıların ilk başlangıç noktasıdır. 20 seviyeye kadar bu şehirde tecrübe kazabilirsiniz.
Laksi: Deva ırkının başkentidir. Devalı oyuncuların Çaylaklar Adası'ndan sonra geleceği ilk alandır. Aydınlık bir şehirdir.
Ufuk: Gaia ırkının başkentidir.
Gaia oyuncuların Çaylaklar Adası'ndan sonra geleceği ilk alandır. Kırsal
bir bölgede doğa ile iç içe bir şehirdir.
Katan: Asura ırkının
başkentidir. Asura oyuncuların Çaylaklar Adası'ndan sonra geleceği ilk
alandır. Karanlığın hakim olduğu bir şehirdir.
Harabe Şehir: Diğer şehirler
gibi tüm oyuncuların girebileceği bir alandır. Daha çok yüksek seviyeli
oyuncular tercih eder. Yaratıklar 130-150 Seviye arasıdır.
Arabirim1. Durum penceresiKarakterinizin durumunu kontrol edebilirsiniz.
Bu pencereye tıklayarak karakterinizi seçebilirsiniz.
Eğer farenizin okunu tecrübe çubuğu üstünde tutarsanız enerji durumunuzu kontrol edebilirsiniz.
2. Hedef Penceresi (Ctrl+F)Seçtiğiniz nesnelerin durumunu teftiş edebilirsiniz. Pencereyi kapatmak için Escape tuşuna basın.
3. Mini HaritaKarakterinizin bulunduğu noktayi belirleyebilirsiniz. Portakal noktalar
oyuncu olmayan karakterleri (NPC) göstermektedir, farenizi onların
üstüne getirerek adlarını görebilirsiniz.
4. Sohbet PenceresiBu pencereden diğer oyuncularla sohbet edip, sohbet kanalınızı seçebilirsiniz.
Yararlı Sohbet Tüyoları :1. Mesajınızdan evvel ! kararketerini kullanırsanız herkes tarafından görülebilir.
2. TAB tuşuna basarak seçilmiş oyuncu ile konuşabilirsiniz.
3. Mesajınızdan evvel # kararketerini kullanırsanız mesaj sadece grubunuz tarafından okunur.
4. Mesajınızdan evvel % kararketerini kullanırsanız mesajınız sadece klanınıza gider.
5. Eğer bir satış duyurusu yapmak istiyorsanız $ karakterini mesajınız önüne koyun.
5. Kısayol çubuğuBu pencereden sıkça kullandığınız nesneleri ayarlıyabilirsiniz, Shift,
Alt ve Ctrl tuşlarını kullanarak kısayol sayısını mevcut olan 48
geçirebilirsiniz.
6. Ana menü penceresiGenel menüden çoğu pencereyle oyun ayarlarına erişebilirsiniz.
7. Karakter penceresi (Alt+C)Karakterinizin durumunu kontrol edebilirsiniz.
8. Yetenek Pencersi (Alt+S)Karaterinizin yetenekleriyle sınıf seviyesini yükseltebilirsiniz.
9. Envanter (Alt+I, Alt+, Alt+Space)Karakterinizin eşyalarını inceliyebilir, onları tamir edip, Lak oranınıza ve taşıdığınız ağırlığa bakabilirsiniz.
10. KontrollerBu pencereden kullandığınız nesneleri genelikle ayarlıyabilirsiniz,
Shift, Alt ve Ctrl tuşlarını kullanarak kısayol sayısını mevcut olan 48
geçirebilirsiniz.
11. Dünya Haritası (Alt+M)Alt+M fonksiyonuyla Gaia kıtasının görebilir gideceğiniz yeri rahatlıkla bulabilirsiniz.
GörevlerOyunda 1. Seviyeden 150. Seviyeye kadar yüzlerce görev bulunmaktadır.
Başlıca görevler, Resurrection ile gelen 50. Seviyede aktif olup 70.
Seviyede devam ederek ana bölümü başladıkdan sonra sizi 88. Seviyeye
ulaştıracakdır.
1 Hafta öncesinde gelmiş olan bir diğer görevler seriside El-Kassia
(ELKA Asya) görevleridir. 120. Seviyede aktif olup 149. Seviyeye kadar
bu görevleri yapabilirsiniz.
AvlanmaŞehirlerin dışında bulunan yaratıkları (Mobları) öldürerek Tecrübe (EXP)
kazanmanız gerekmektedir. Her seviye için gerekli olan tecrübeyi
kazandıkdan sonra seviyeye atlayarak karakterinizi güçlendirebilirsiniz.
Yaratıkları çift tıklayarak veya karakterinize özgü olan saldırı
yeteneklerini kullanarak öldürebilirsiniz.
Malzeme Kazanımı(Drop)Öldürülen yaratıklardan çeşitli malzemeler düşecektir. Rupi(Para), Paslı
Çelik, Çeşitli İksirler, Zırhlar, Silahlar ve Pet kartları düşebilir.
Drop yani Malzeme düşüş oranları Zindanlarda daha yüksek olup Özel
(Unique) itemlerde alma şansınız vardır.
Grup Sistemi (Parti)Oyunda birde grup yani parti kurma şansınız bulunmaktadır. Gruba çeşitli
sınıflarda oyuncular alabilir ve yaratık kesme işleminizde daha iyi
performans sağlayabilirsiniz. Grubda Tecrübe Puanı otomatik olarak
dağıtılması ile birlikte düşen malzeme dağıtım şeklinide Bireysel,
Rastgele, Tur Başına seçeneklerini kullanarak ayarlayabilirsiniz. Grub
sisteminde mümkün olduğunca ortalama Seviyeyi yakalamak gerekmektedir.
Örnek vermek gerekirse, 50. Seviye bir oyuncunun grub kurduğunu farz
edelim. Gruba alınacak olan diğer oyuncuların leveli 35(Min,-15 Seviye)
üstü olmalı veya 65(Max,+15 Seviye) altı olmalıdır. Bu rakamlar
değişiklik göstermesinin yanısıra kademeli olarak değişmektedir.
Ticaret ve Satış Sistemi3 farklı ticaret sistemi mevcuttur. Bunlardan birini dilediğiniz gibi
kullanma hakkına sahipsiniz. Seçenekler: 1. Takas yöntemi, 2. Açık
Arttırma, 3. Mısır Çarşısı Tezgahları ile ticarettir.
Guild Sistemi (Klan)Guild sistemi oyunda çok fazla gelişmemiş olup bazı avantajları
mevcuttur. Topluluk oluşturmada çok büyük avantaj sağladığı gibi, Guild
olarak zindan savaşlarına katılabilirsiniz. Yalnızca 1 Guild Başkanı
olabilir. Diğerleri normal üye konumundadır. Guildinizi temsilen birde
logo kullanabilirsiniz.
Yeni gelecek olan EPIC 7 ile bu sistemin güçlendirilmesi bekleniyor.Aşağıda mevcuttur.
<blockquote>Alıntı:Karanlığın Fısıltısı bu gece esmeye başlayacak! Kayıp Ada ve içerdiği düşmanlar sizleri bekliyor!
Gerçek savaşçılara sesleniyoruz ! HAZIR OLUN ! Donmuş adanın derinliklerine ilk adamı atan siz olun.
Sizin için özel hazırlıklarda bulunduk, şimdiden Karanlığın Fısıltısı client’ını
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] böylece bakım tamamlandıktan sonra hemen oyuna erişebilirsiniz.
Eğer zaman kaybetmek istemiyorsunuz yeni Epic VII oyun client’ını veya yamasını indirin.
Ortaklarımızı da ziyaret edebilirsiniz:
Oyun Client’ı * Resmi Client
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] * RapidShare: Mevcut Değil
Yamalar * Megaupload:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] * RapidShare:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] * RapidShare:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] * RapidShare:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]*Hatırlatma, Epic VII client’ını sadece güncelleme bakımı sonrası
kullanın, bu client’la şu anda mevcut olan Epic’e giriş mümkün değil.</blockquote>
Karakter YapılandırmaIrklarRappelz'da 3 farklı ırk bulunmaktadır. Bunlar Asura, Deva ve Gaia'dır.
Oyuna girdikden sonra server seçimini yaparak kendinize bir ırk
seçmelisiniz.
AsuraKaranlıkların halkı, Rappelz dünyasında ki dengeyi korumak için
yaratılan ikinci topluluk, Deva ve Gaia halkının müttefikleri.
Asuralılar sıyrılma ve sihir hasarları konusunda ustadır. Şayet ofansif
karakterlerden zevk alıyorsanız bu ırkı çok seveceksiniz.
DevaIşığın halkı, Rappelz dünyasında ki dengeyi korumak için yaratılan iki
ırktan bir tanesi, Asura ve Gaia halkının müttefikleri. Devanın
yetenekeri arasında şifa ve savunma sihirler öncüdür. İlk endişeniz
hayatta kalmak ise bu ırk sizin için en iyi seçim.
GaiaTarafsız halk, Rappelz dünyasında ki dengeyi korumak için yaratılan
üçüncü ırk. Gaia’lılar doğanın sihrine ve saf kuvvete inanırlar. Alan
hasar yetenekleri ve hasarları çok kuvvetlidir.
Karakter gelişimiTecrübe Puanları (Exp)Karakter her canavar kestiğinde belli bir puan alır, bu puanlar
istenilen seviyeye geldiğinde karakter bir üst seviyeye çıkar. Ekranın
sol alt köşesinde bulunan bar üzerindeki yüzde tamamlandığında karakter
seviye atlar. Rappelz'da şu anda bulunan en yüksek seviye 170'dir.
Yetenekler (Skill)Karakteriniz her yaratık kestiğinde size belirli oranda CP gelir ve bu
CP'lerinizi Temel, Esas ve İleri bölümlerinde ki yeteneklerinizi
geliştirmek için kullanabilirsiniz.
Irk ve SınıflarıAsura SınıflarıYandaş: Asura ırkını tercih eden ve daha yeteneklerini keşfetmeye henüz yeni başlamış sınıf.
1. Suikastçi: Sıyrılmayı sanat haline getirmiş bir savaşçı aynı zamanda kundaklı yay veya çift kılıç/hançer kullanımında ustalaşabiliyorlar.
2. Büyücü: Çeşitli sihir akınlarını iyi bilir, değişik etkileri olan oldukça önemli bir sihir yelpazesine sahiptir.
3. Çağrıcı: Yaratıklara hükmeden
bir sınıf, Çağrıcı yaratıklarını himayesi altında tutmak için çok
kuvvetli yeteneklere sahiptir. Yaratık kutsamaları ve kara büyüsü ile
çağrıcı her türlü durum için hazırlıklıdır.
1. Suikastçi: Sıyrılmayı sanat haline getirmiş bir savaşçı aynı zamanda kundaklı yay veya çift kılıç/hançer kullanımında ustalaşabiliyorlar.
1.1 Katil: Çift hançer veya
kılıç eksperi, katilin geniş bir çatışma yelpazesinin yanında ayrıca
kamuflaj yetenekleri bulunur. Vücut vücuda savaşan bir sınıftır
kamuflajı düşmanlarını şaşırtmak için kullanır. Şayet tuzak kurup,
gizlenmeyi seviyorsanız bu sınıf sizin için.
1.2 Gölge Avcısı: Uzak mesafeden zarar yaratan bir sınıftır, Gölge Avcısı zayıf olan savunmasını ağır hasar yaratma kabiliyeti ile kapatmakta.
2. Büyücü: Çeşitli sihir akınlarını iyi bilir, değişik etkileri olan oldukça önemli bir sihir yelpazesine sahiptir.
2.1 Kaos Büyücüsü: Kara büyü
kullanımında kabiliyetli olan Kaos Büyücüsü gerçek bir savaş sihri
ustasıdır. Herkesin üzerine ağır hasarlar salabilen yetenekleriyle bu
büyücüye temkinlice yaklaşılması gerekir.
2.2 Kara Büyücü: Gölge büyücüsünün yetenekleri lanetler ve sihirli tuzaklara dayanır.
3. Çağrıcı: Yaratıklara hükmeden bir sınıf, Çağrıcı yaratıklarını himayesi altında
tutmak için çok kuvvetli yeteneklere sahiptir. Yaratık kutsamaları ve
kara büyüsü ile çağrıcı her türlü durum için hazırlıklıdır.
3.1 Ruh Çelen: Kabiliyetlerini bilemiş olan Ruh Çelen her haliyle her çeşit savaşa hazırdır.
Gaia SınıflarıGezgin: Gaia ırkını tercih eden ve daha yeteneklerini keşfetmeye henüz yeni başlamış sınıf.
1. Paralı Asker: Çift elli
balta, çift balta veya yay kullanımında ustalaşabilen Paralı Askerlerin
hünerleri en ağır hasarları yaratmaya yöneliktir öldürücü oldukları
kadarda dayanıklılardır.
2. Mistik: Çift elli balta ile
hünerli Mistik ayrıca vücut vücuda ataklarda iyi olduğu kadar sihirli
ataklarda da iyidir. Geniş bir yetenek yelpazesi bulunan Mistik sahip
olduğu kutsamalar ile gruplarında beğenisini toplar.
3. Terbiyeci: Yaratıkları ele
alan bir sınıf, Terbiyeci evcil yaratıkları için birçok kutsama
bulundurur bu sayede savaş alanında çok değerli birer müttefik olurlar.
1. Paralı Asker: Çift elli balta, çift balta veya yay kullanımında ustalaşabilen Paralı
Askerlerin hünerleri en ağır hasarları yaratmaya yöneliktir öldürücü
oldukları kadarda dayanıklılardır.
1.1 Gladyatör: Üstün seviyeli
bir savaşçı, Gladyatör vücut vücuda çarpışmalarda hasarlar yaratma
konusunda bir eksper. Ayrıca yaratabileceği alan hasarları onu bir ilk
ordu sırası savaşçısı yapıyor.
1.2 Yay: Uzaktan saldırabilme
kabiliyetleri onu öldürücü bir sınıf kılıyor. Çeşitli kontrol ve
tehlikeli atışlarla donanmış olan Yay her duruma karşı hazırlıklı.
2. Mistik: Çift elli balta ile hünerli Mistik ayrıca vücut vücuda ataklarda iyi
olduğu kadar sihirli ataklarda da iyidir. Geniş bir yetenek yelpazesi
bulunan Mistik sahip olduğu kutsamalar ile gruplarında beğenisini
toplar.
2.1 Keşiş: Doğanın güçlerini
bulunduran Keşiş kutsama ve bakım konusunda ustadır aynı zamanda yıkımcı
sihrini hafife almamak gerekir. Grup için şahane bir sınıf, destekten
saldırıya sorunsuzca geçebilir.
2.2 Şaman: Mistiğin kalbine
dayalı olan Şamanın birçok hücuma yönelik yeteneği bulunmaktadır.
Meslektaşı keşişe nazaran daha çok vücut vücuda savaşmaya ve yalnız
takılmaya yönelik bir sınıf.
3. Terbiyeci: Yaratıkları ele alan bir sınıf, Terbiyeci evcil yaratıkları için birçok
kutsama bulundurur bu sayede savaş alanında çok değerli birer müttefik
olurlar.
3.1 Doğanın Ruhu: İnsan ve yaratık arasında ki karmaşayı çözmüş biri, bunun sayesinde yaratıklar alemine hükmeder.
Deva SınıflarıÖğrenci: Deva ırkını tercih eden ve daha yeteneklerini keşfetmeye henüz yeni başlamış sınıf.
1. Şovalye: Savunma sanatında
ustalaşmıştır. Bir grup içerisinde yaratıkların saldırısını üslenir.
Kuvvetli bir defansı ve harika bir dayanıklılığı bulunmakta..
2. Rahip: Göreve çıkan veya Zindan ziyaret edecek olan küçük bir grup için iyi bir hayat kaynağı, başarıya giden her yolun anahtarıdır.
3. Eğitmen: Yaratık Evcilleştirme[8] konusunda bir ustadır. Grub ve Topluluklar için vazgeçilmez sınıf.
1. Şovalye: Savunma sanatında ustalaşmıştır. Bir grup içerisinde yaratıkların
saldırısını üslenir. Kuvvetli bir defansı ve harika bir dayanıklılığı
bulunmakta..
1.1 Kutsal Şovalye: Defans ağırlıklı sınıf olan Kutsal Sövalye Rappelz'in en iyi 'tank sınıfı'.
1.2 Şampiyon: Hızlı vuruşlarla çok ağır hasarlar yaratabilir, Şampiyon grup içerisinde tank eksikliğinde bu rolü üslenmekte sorun yaşamaz.
2. Rahip: Göreve çıkan veya Zindan ziyaret edecek olan küçük bir grup için iyi bir hayat kaynağı, başarıya giden her yolun anahtarıdır.
2.1 Bilge: Şifa sihirlerinin
arasına dalmış olan Şifacı grup kutsamaları ve bakımı konusunda ustadır.
Zayıf noktaları ataklarıdır, bu açıdan pek varlıklı sayılmazlar..
2.2 Şifacı: Gelişim üzerine
eğilimli olan bilgenin yüklü bir lanet ve ofansif arsenala sahip, bilge
şifacı rolü üstlenebildiği kadarda ofansif bir karakterdir.
3. Eğitmen: Yaratık evcilleştirme konusunda bir ustadır. Grub ve Topluluklar için vazgeçilmez sınıf.
3.1 Ruhların Efendisi: Eğitmen
yeteneklerini geliştirmiş olan Ruhların Efendisi mesleğinin ve
yaratığının yeteneklerini kullanmakta ustadır. Oldukça dayanıklıdırlar
ve güçlerine güvenebilirsiniz.
Kıyafet seçimleriSavaşçı Zırhı : Savaşçı sınıfı karakterler yanlızca bu kıyafetleri giyebilir. Aksi bir kostüm yada zırhı tercih edemezler.
Avcı Zırhı: Avcı Sınıfı karakterler Avcı Zırhı ve Savaşçı Zırhı giyebilir.
Büyücü Kostümü: Büyücü Sınıfı karakterler yalnızca Büyücü Kkostümü giyebilirler.
Çağrıcı Kostümü: Çağrıcı Sınıfı karakterler yanlızca Çağrıcı Kostümü giyebilirler.
Zindan SistemiRappelz’de bulunan her klan bir zindan sahibi olabilir. Her zindandan
iki tane bulunmaktadır (M1 ve M2 gibi) ve genelde girişleri birbirlerine
yakındır. Zindanın sahibi zindan içerisinde ki vergi oranını belirleyip
zindan içinde maceracılar tarafından elde edilen rupi ve laklardan bu
şekilde bir pay elde edilir. Bu vergi zindan içerisinde elde edilen rupi
ve lakların %10’nunu bulabilir. Dolayısıyla zindan sahibi olmak oldukça
kazançlı bir şeydir. Zindanlar her an ziyaret edilebilirler ancak
Baskınlar ve Kuşatmalar sadece belirli zamanlarda gerçekleştirilebilir.
Bu eylemler klan olarak gerçekleştirilirler ve Klan Efendisinin varlığı
şarttır.
Zindan Baskınları ve Kuşatması prensipleri:- Zamana karşı hücumlar için haftada sadece bir tane kayıt
yaptırabilirsiniz. Bir klan bir zindan için gerçekleştirmiş olduğu kaydı
bir başka zindana saldırmak için iptal edemez.
- Kayıtlı olduktan sonra klan gün başına sadece bir tane Zamana karşı
hücum gerçekleştirebilir, oda sabah 1 ile ertesi sabah 1 arası.
- Zindan sahibi olan bir klan başka bir zindan baskınına kayıt olamaz.
- Bir klan sadece tek bir zindan sahibi olabilir.
Baskınlar (Zamana Karşı/Time Attack):Hedefiniz en kısa zaman içerisinde zindanın Boss’larını öldürmektir.
Haftanın en iyi zamanını gerçekleştiren klan hafta sonu zindan sahibine
karşı olan kuşatmaya katılma hakkı kazanacaktır. Baskınlar TSİ Pazartesi
sabah saat 1 itibariyle Cuma sabahı 1’e kadar gerçekleştirilebilirler.
Kazanan klan Cuma günü açıklanacaktır.
Nasıl gerçekleştirilir:Klan efendisinin zindan girişinde bulunan Zindan Taşına gidip kayıt
işlemini gerçekleştirmesi gerekir. Klan efendisinin seviyesi belirtilen
zindan seviyesinden en fazla 20 seviye düşük olabilir.
Zamana karşı yarışı başlatmak için Klan efendisinin /screate GRUPİSMİ komutasını kullanarak baskın timini kurması gerekir.
/sinvite_gp OYUNCUİSMİ sizlere diğer grup liderlerini baskına eklemenizi
sağlar. Ardından liderler klan üyelerini diledikleri grupları /pinvite
OYUNCUİSMİ komutasını kullanarak davet edebilirler.
Unutulmaması gerekenler:- Klan efendisi zamana karşı baskında yer almalıdır.
- Klan efendisinin seviyesi Zindan seviyesinden 21 seviye düşük olamaz.
(Eğer Zindanın seviyesi 50 ise klan liderinin seviyesi 30 veya üstü
olması gerekmekte.)
- Sadece aynı klanın üyeleri zindan baskınlarına katılabilir.
- Baskın timini kurmak için /screate GRUPİSMİ komutasını kullanılır.
- /sinvite_gp OYUNCUİSMİ komutasıyla diğer klan üyelerinizi tim liderleri olarak davet edebilirsiniz.
- Tim liderleri gruplarına üyeleri davet etmek için /pinvite OYUNCUİSMİ komutasını kullanırlar.
- Baskına katılacak olan katılımcıların sayıları zindanlara göre değişir.
* Mehtap Tapınağı için 8 oyuncu (8 kişilik bir grup).
* Unutulmuş Madenler için 16 oyuncu (8 kişilik iki grup).
* Kristal Vadi için 24 oyuncu (8 kişilik üç grup).
* Palmir Platosu Tapınağı için 32 oyuncu (8 kişilik dört grup).
- Zaman sayacı Klan efendisi zindana girer girmez başlar.
- Zaman sayacı bütün bosslar öldürüldükleri zaman durur.
- Son canavar zamana karşı öldürülüldüğünde ganimet olarak eşyalar verecektir.
- Bir oyuncu öldüğü zaman Baskın başlangıç noktasında dirilebilir.
- Zamana karşı bir baskın gerçekleştirildiği zaman klanlar zindan vergisinden muaftır.
- Klanlar hafta başına sadece bir tane zindana kayıt olabilirler.
- Bir klan sadece gün başına bir kere zamana karşı baskın moduna
geçebilir. Gün sabahın birinde başlar ve ertesi sabahın birinde biter.
- Zamana karşı baskının 4 saatten az bir süre içerisinde ve ertesi sabahın 1’inden evvel tamamlanması gerekir.
- Bir cümlenin önüne kesme işareti (‘) konulduğunda bütün baskına katılan üyelere birden konuşabilirsininiz . Örnek : ‘cümle
Zindan kuşatmaları :Zindan kuşatmaları hafta sonları gerçekleşir ve klanları bir zindanın
kontrolünü elle geçirmek için savaştırır. Hedef zindanın kalbini ele
geçirmektir. Zindan sahibi Zindanın kalbini korurken Zamana Karşı
Baskını kazanmış olan klan ise Zindanın kalbini yok etmek için mücadele
verir. Kuşatma gruplarını kurma komutaları baskın grupları komutlarıyla
aynıdır. Klan efendisinin kuşatma grup yaratımında yer alması
gerekmektedir ancak kuşatmaya katılmayabilir.
Hedefler:Hedef zindanın kalbini ele geçirmektir. Saldıran grup zindanın kalbine
giden yolda bulunan zindan savunmacılarına (zindan sahiplerine) karşı
savaşırlar. Saldıran grup zindanın kalbine ulaşıp onu yok etmesi
gerekmektedir.Kuşatma sırasında zindanda canavarlar bulunmazlar ancak
kontrol noktalarında onları koruyan muhafızlar bulunur. Bu noktalar
zindanın kalbi gibi ele geçirilebilir.
Kuşatma zamanları:Kuşatmalar hafta sonu gerçekleşir ve oyun içerisinde ki sistem aracılığıyla saatleri duyurulur.
Galibiyet koşulları:Zindan sahibi saldıran klanın zindan taşını yok etmelidir. Şayet bunu
gerçekleştirirlerse savunmacılar kazanırlar. Saldıran klan zindanın
kalbini yok edip ele geçirmelidir. Zindanın kalbini ele geçirdiklerinde
takımlar tersine döner ve zindan kalbine saldırma sırası zindan sahibi
klana geçer. Oyuncuların pozisyonları Zindan girişi ve Zindanın Kalbi
sıfırlanır. Kuşatma süresinin sonunda Zindan Kalbinin efendisi olan klan
kuşatmayı kazanır.
Not:- Oyuncular zindan kuşatması sırasında ne tecrübe kaybederler ne de ahlaksızlık puanı kazanırlar.
>
Zindanlarİlk Unutulmuş Maden
İkinci Unutulmuş Maden
İlk Kristal Vadisi
İkinci Kristal Vadisi
Mehtap Tapınağı 1
Palmir Tapınağı 1
Palmir Tapınağı 2
Kayıp Ada Haritaları
Kara Pençe İni
Ejderhalar İni
Kumkıran İni
El Kassia
Zindanlar ve Level AralıklarıLevel 30-50 : Mehtap Tapınağı (M1-M2)
Level 50-67 : Unutulmuş Madenler (LM1-LM2)
Level 67-80 : Kristal Vadi (CV1-CV2)
Level 80-120 : Palmir Tapınağı (PP1-PP2)
Level 120-128 : Kayıp Ada