Savasci (Bedensel) KlavuzuÖncelikle
selamlar herkese. Burada elimden geldigi kadar bedensel savasci
hakkinda sizlere bilgi vermeye calisacam. Avantajlarini ve
dezavantajlarini siralayacam.
Kisa bir bilgi vereyim. Bedensel savasci gücünü normal kilic
vuruslarindan alir. Bu da demektir ki kilic vuruslarimizi ne kadar
güclendirirsek biz de o kadar gücleniriz. Bu yüzden hava kilicini ilk
sirada master yapiyoruz. Skiller sadece zamanlari geldiginde kullanmaya
ve rakibi yere düsürmeye yarayan alternatiflerdir. Bedensel savasciyi
kendine has yapan iki skill vardir; hava kilici ve öfke. Bunlar master
olmadan tam anlamiyla bir bedensel savasci olamazsiniz. Diger 3
skillimiz (kilic cevirme, üc yönlü kesme, hamle) sadece kullanildiginda
anlik hasar veren skiller oldugu icin hic bir özelligi yoktur diger
karakterlerin hasar veren skillerinden. İleride deginecez bu konuya bol
bol.
Statlardan bahsedelim:
Savascinin en önemli stat'i STR'dir. Bedensel savasci da tamamen atak
üzerine dayali bir karakter oldugu icin önceligi her zaman STR'ye
vermelisiniz. Zira hava kilicinin verdigi degeri str arttirir. Gücünüz
tamamen kilicla verdiginiz hasara bagli oldugu icin de bu hayati önem
tasir. Bu yüzden önce hava kilicini master yapiyoruz ki hem normal vurus
gücümüz hem de skillerimizin vurus gücü artsin.
Tavsiye ettigim stat gelisimi söyle:
Baslarda 2 STR 1 VIT. VIT 30 oldugunda aaaa STR. STR aaaa oldugunda aaaa VIT. Daha sonra da aaaa DEX.
Bunu kendinize göre degistirebilirsiniz fakat benim tavsiyem bu yönde. 2
STR 1 VIT, 3 STR 1 VIT, (hic tavsiye etmesem de) 1 STR 1 VIT seklinde
de gelistirebilirsiniz statlarinizi.
Skillerden bahsedelim:
Oncelikle her skill hakkinda biraz bilgi vereyim:
Hava kilici: Yari pasif bir skilldir. Acildiginda süresi dolana kadar
kilic darbelerimizin ve skillerimizin verdigi hasari arttirir.
Bedensel'i bedensel yapan en önemli iki skillden birisidir. İlk sirada
master yapilmasi gerekmektedir.
Öfke: Yukarida degindigimiz bedensel'i bedensel yapan iki skillden
digeri de öfkedir. Zira ne demistik? Bedensel savascinin gücü kilic
darbelerindedir. Bu yüzden de kilicini mümkün oldugu kadar hizli
kullanmalidir bir bedensel savasci. Bu da anca öfke'yi master yaparak
olur. Öfke aldiginiz zarari arttirsa da size öyle bir saldiri hizi verir
ki genellikle rakipleriniz sizi öldürmeye calismaktan cok yerden
kalkabilmeye konsantre olur. Aldiginiz fazla hasarlari saldiri hizini
gayet güzel kapatir, üzerine kâra gecer. Verdigi hareket hizi da cabasi.
2. sirada master yapilmalidir.
Kilic cevirme: Kilic cevirme alan skill'i olmasinin disinda hic bir
özelligi olmayan, sadece rakibe hasar veren bir skilldir. Kacirma
ihtimali azdir fakat dolum süresi uzundur. Pvp yerine kasmaya agirlik
verenlerin 3. sirada kilic cevirmeyi acmalari daha uygun olur.
Üc yönlü kesme: Üc yönlü kesme her ne kadar iskalama sansi bir hayli
yüksek olsa da pvp'de bedensel savascinin en etkili atak skillidir.
Toplam verdigi hasar kilic cevirmeden yüksek olmakla birlikte dolum
süresi de 15 saniyedir. Ayrica kitaplari da kilic cevirmeden ucuz oldugu
icin kolay gelistirilebilir bir skilldir. Pvp'ye agirlik vermek
isteyenlere tavsiyem üc yönlü kesmeyi ücüncü sirada master yapmalaridir.
Yok ben suya sabuna dokunmam kasarim derseniz üc yönlüyü 4. siraya
birakabilirsiniz.
Hamle: Rakibi sersemletmesinden baska hic bir özelligi olmayan, hasari
düsük bir skilldir. Dolum süresi de bir hayli fazladir. Yüksek lvl'larda
neredeyse herkeste sersemlige karsi bagisiklik bulunan bir kalkan
olacagi icin bu skill'i master yapmaniz size hic bir sey
kazandirmayacaktir. Dolayisiyla son siraya birakilmasi gereken bir
skilldir. 1 puan verildigi takdirde bile zaten islevini yerine
getirmektedir.
Pvp icin tavsiye edilen skill siralamasi:
Hava kilici > Öfke > Üc yönlü kesme > Kilic cevirme > Hamle
Kasmak icin tavsiye edilen skill siralamasi:
Hava kilici > Öfke > Kilic cevirme > Üc yönlü kesme > Hamle
Gördügünüz gibi bedensel savasci oynamasi ve ögrenmesi en kolay
karakter. Elinizde pek fazla bir secenek yok. Fakat kolay oldugu kadar
da eglenceli bir karakter. Özellikle bedensel savasciyla kasarken
aldiginiz aaafi diger hic bir karakterden alacaginizi sanmiyorum.
(Büyülü silah suralar hakkinda biraz soru isareti var kafamda sadece,
lvl 80'lere gelince onlar kadar iyi kasabilen bir karakter mevcut degil
malesef)
Simdi gelelim karakteri digerlerinden ayiran en büyük etkene, itemler.
Öncelikle kasma esnasinda ve savas esnasinda farkli itemlar kullanmamiz
gerektigini söyleyebilirim (tabi ki secim yapma sansi sunan itemlariniz
varsa)
Kasarken mutlaka kritige abanmaniz gerekiyor. Eger zindanda kasiyorsaniz
ilaveten simsek dayanikliligi cok isinizi görür. %10'un üzerinde simsek
dayanikliliginiz varsa neredeyse kritik yemezsiniz örümceklerden. %15
yaparsaniz tutabilene ask olsun. Bir de %20'nin üzerinde kritiginiz
varsa cok rahat lvl atlayabilirsiniz. Bunlari yaparken hp'nizi de makul
bir seviyede tutmaya özen gösterin. Gümüs bileziginiz +9 degilse +6
cennetin gözü bilezik bulabiliyorsaniz onu kullanin. Savasci icin abanoz
kupeden daha ideal bir küpe yoktur, o yüzden abanozdan vazgecmeyin
asla. Kalkanda da str bonusu varsa tadindan yenmez. Tabi bir de bloklama
var. Söyle ki; +6 anka ayakkabi %7 (yanlis hatirlamiyorsam), zirhta %15
bloklama, kalkanda %15 bloklama ve zirhta +4 korunma tasi basili
birisinde toplamda %45 blok sansi oluyor. Bu da demektir ki örümceklerin
size her vurusunun %45 oranda etki etmeme sansi mevcut. Tabi bunun icin
cok para ve cok sansa ihtiyaciniz var o yüzden siz yukaridaki
önerilerimi dikkate alin bence.
Düelloda ise karsinizdaki rakibin kullandigi silaha göre bir savunmaniz
olmasi gerekir. Misal: kilic savunmasi, bicak savunmasi, cift el
savunmasi veya kara büyü suralar icin büyü savunmasi. Genelde herkes
kilic savunmasina yüklendigi icin bu konudan en cok bedensel savascilar
(sayilari daha fazla oldugu icin) daha sonra da büyülü silah suralar
cekiyor. Zihinseller genellikle cift el kullaniyorlar. Kilic savunmasini
asmanin tek yolu da delici vurustan geciyor. Düelloda savunmayi da
saldiriyi da elden birakmamaniz gerektigi icin makul derecede bir
savunma (kalanini 61 kalkani ile kapatmaya calisin) elde ettikten sonra
saldiriniza önem vermeniz gerekiyor. Cünkü yukarida da dedigim gibi
bedensel savasci atak üzerine kurulmustur. Delici ve kritik bonuslarini
birbirine yakin yüzdelerde tutmaya bakin. Ikisi de %30 civarinda olursa
iste o zaman karsinizdaki rakip kim olursa olsun ecel terleri dökmeye
baslayacaktir. (tabi aranizda onlarca lvl farki yoksa)
Bir de "yari insanlara karsi güclü" bonusu var ki düellonun kaderini
belirler. Bildigim kadariyla kaskta, bilezikte, kilicta bulunuyor bu
bonus. (kupe de olup olmadigini tam hatirlamiyorum) Bu bonusun yüzdesi
kadar diger oyunculara vurdugunuz hasar da artiyor. Karsinizdakinin
savasci, sura, ninja veya saman olup olmamasi onemli degil, yeter ki
oyuncu olsun. Fakat bu bonus yaratiklara karsi etkili olmuyor.
65 lvl'a kadar eger bulabilirseniz ortalamasi yüksek bir +9 dolunay
kullanmaniz sizin yarariniza olacaktir. Bulamazsaniz +6 kanli, +6 büyük
kilic, +6 ucan büyücü veya +6 yarimaya tamah etmeniz gerekecektir büyük
ihtimalle cünkü bunlarin +7'leri cok nadir bulunur. +7 olsa bile hic
biri ortalamasi %30 olan bir +9 dolunayin verdigi etkiyi veremez. Hatta
+9 olsalar bile veremezler
Eger kasmaktan yanaysaniz kiliciniza sogutma ve öldürücü darbe taslari
basmaniz gerekir. 3 slotlu bir kiliciniz var ise yanina canavardan
koruyan tas (bunu basacaksaniz +4'den asagisini basmayin) veya kavrama
taslarindan birini ekleyebilirsiniz. Secim size kalmis.
Pvp'ye agirlik verecem derseniz istediginiz karaktere karsi güclü olan
taslardan birini veya ikisini hatta ücünü ekleyebilirsiniz.
Ikisi de orta seker olsun diyenler icin savasci ve öldürücü darbe
taslarini öneririm. Ne de olsa oyunun %60'indan fazlasi savasci.
Simdilik paylasacaklarim bu kadar. Aklima yeni seyler geldikce buraya eklerim.
Iyi oyunlar.
Savaşçı (Zihinsel) Klavuz
Zihinsel
savaşçı gücünü skillerinden almaktadır..Bu nedenle zihinsel bir
savaşçının atak hızı az olacağından Çift El silah kullanması
gereklidir..Zihinsel diyince akla Güçlü Beden gelmektedir..Güçlü beden
savunmanızı çok yüksek miktarda arttırmaktadır..Öncelik masteriniz
kesinlikle bu olsun..
Nerede Kasmalıyım
27lvl öncesine pek deyinmeyeceğim..
10 lvl e kadar Pyungmoda idare edip..10 lvl den 18 lvl lere kadar Beyaz
Yemelilerde..18 Lvl den sonra item gücünüze bağlı olarak Yabanilere
geçebilirsiniz..
Lvl iniz Yabanilerde 25 e kasıp görevleri yaptıktan sonra 26-27
olacaktır..Bu arada Yabani Okçuda keserek dolunay düşürmeyi
deneyebilirsiniz..
Bu lvl den sonra Zehirlemeye karşı koyan itemler ile beraber Çölün
başlangıcındaki küçük örümceklerde kasabilirsiniz..Aynı zamanda Vadide
orklarda da kasabilirsiniz..
Zehirleme Karşı Koyma oranınız az veya yok ise kesinlikle orkları öneririm..
Çünkü zehirlendiğiniz taktirde çok zorlanabilirsiniz..
34 Lvl e kadar çöl-Orklarda(Siyah veya Dev olmayanlar) kasmanız yeterlidir..
Malum defansınızın fazla olmasından dolayı 1 üst sınıf canavarlarda kasarak hem faydalı itemler düşürüp hemde kasabilirsiniz..
34 den sonra Mistikleri deneyebilirsiniz..Hem Kırmızı Demir Pala düşürüp
para kazanabilir hemde kendinize silah olarakda kullanabilirsiniz..
Zihinsel büyü gücünden dolayı çift el kullanır..
Lvl iniz 36-38 olduğu zaman 1 üst sınıf olarak So olarak belittiğimiz Siyah Orklara gidebilirsiniz artık..
Gruplara girdiğiniz müddetçe kolaylıkla kasabilirsiniz..
Ama 42-43 lvl lerden önce tek kesmeyi denerseniz kasmanız yavaşlıyacak ve harcıyacağınız pot artacaktır..
Grup bulamadığınız taktirde Çölde bol miktarda örümcek keserek kasabilirsiniz..
Lvl iniz 54 lere kadar Siyah Orklarda exp kasabilirsiniz..Aynı zamanda Kuleyede çıkarak çok rahat para kasabilirsiniz..
Lvl iniz 54 olduktan sonra önereceğim 2 yer var..
Örümcek Zindanı ve Şeytan Kulesi..
Şeytan Kulesine çıkıp yanınıza bir okçu alırsanız o lvl lerde kulenin hemen hemen %30-40 ını kesebilirsiniz..
Hem çok güzel exp kazanırsınız hemde çok iyi para..
59 Lvl e kadar bu şekilde devam edebilirsiniz..
59 dan 61 lvl lere kadar ise Örümcek Zindanında büyük örümceklerde kasmalısınız..
61 Lvl olduktan sonra Gerek Ejderha Tanrısı gerek 61 lvl Kalkanları ile defansınız bir hayli artacaktır..
Burdan sonra EP almanız yararınıza olacaktır..
2. Kata çıkarsanız kısa sürede 65 lvl lere ulaşabilirsiniz..
Biraz zorlanacaksınızdır ama 65 lvl den sonra Partizanı elinize aldığınız taktirde artık kasmak sizin için çok kolay olacaktır..
80 lvl e kadar 2. kat Sonlarında kasabilirsiniz..
Bu lvl den sonra kasmayı düşünen olursa Kızıl Ormanı deneyebilir..
Nasıl Para Kazanırım
25 lvl lere kadar düşürdüğünüz itemleri markete satarak pot paranızı çıkarabilirsiniz..
Bu lvl den kule döneminize kadar dolunay ve kırmızı demir pala düşürerek para kazanabilirsiniz..
45 Lvl lere geldiğinizde yanınıza bir ninja veya sura alarak Ork Reisi kesip kutulardan para kazanabilirsiniz..
Alacağınız ninjanın zehir özelliği olması gereklidir..
Lvl 50 yi geçtikten sonra Kulede kasmak bir hayli kolaylaşacak ve
Hırsızın Eldiveni kullanırsak çok büyük paralar kazanabilirsiniz..
61 Lvl den sonra kuleye girmenizi önermem..
2. katta Girişte kalkan vs. düşürerek çok daha iyi para kazanabilirsiniz..
65 lvl den sonra Partizanı elinize alıp Dağda metin kırmayı deneyebilir
yada 2-3 arkadaşınız ile 85 lvl metini kesip EJderha Tanrısı - Su perisi
- Kutsamalarla para yapabilir kendinizde + basarak kullanabilirsiniz..
Kısacası zihinsel bir savaşçının pek para sıkıntısı olmaz..
Statülerim Nasıl Olmalı
Zihinsel bir savaşçının atağı düşük olduğundan STR si yüksek olmalıdır ve kasarken daha rahat kasmanız açısından;
3 STR 1 VIT gitmenizi öneririm..Hp niz Yetersiz gelirse 5 STR 2 VIT veya 2 STR 1 VIT olarakda gelişim yapabilirsiniz..
Vıt ve Str dolduğu taktirde;
Dex ve Int kalıyor..
Zihinsel savaşçının en zayıf noktası suralara karşı olduğundan INT vererek büyü savunmanızı arttırmanızı öneririm..
Dex zihinsel savaşçıda pek işe yaramıyor..
Masterlerim Nasıl Olmalı
1. Pvp Açısından
1.Güçlü Beden
2.Ruh Vurusu
3.Güçlü Vuruş
4.Şiddetli Vuruş
2.Kasma Açısından
1.Güçlü Beden
2.Güçlü Vuruş
3.Ruh Vurusu
4.Şiddetli Vuruş
Hepsini 17 de açmayı deneyin..
Gözlem Bandı veya Beceri Sıfırlama kağıdı kullanarak..
Eğer hepsini 17 de master açarsanız skill puanınızda büyük faydaları olacaktır..
Ayrıca zihinsel kitapları ucuz olduğundan her gün kitap okumayı deneyin..
GrandMaster açtığınız taktirde çok faydanıza olacaktır..
İtemlerim Nasıl Olmalı
1. Kılıç;
Çift El silah kullanmalısıınz..
Kırmızı Demir Palayı öneririm..
Sizi 60 lvl e kadar idare edecektir..
60 Dan sonra Aslan Katleden - 65 Den sonra Elektromanyetik Pala veya Partizan kullanın..
--Taş Seçimi;
Savaşçıdan Koruyan Taş - Soğutma Taşı
Savaşçıdan Koruyan Taş - Soğutma Taşı - Öldürücü Darbe Taşı
Olması faydanızadır..
Bonus şansınız olursada Kritik _ Delici _ Güç ve Zehirleme öneririm..
2.Zırh;
Zırh konusu kendi seçiminize kalmış ama en yüksek defans vereni kullanmanız faydanıza olacaktır..
Taş Seçimi;
Hız Taşı - Savunma Taşı
Hız Taşı - Savunma Taşı - Korunma Taşı
Olması faydanızadır..
Bonus şansınız olduğu taktirde HP - Büyü Hızı - Büyüye Karşı Dayanıklılık - Kılıç Savunması öneririm..
3.Kask;
Demir kask kullanın..
Lvl siz kask + basılsa dahi defansı yetersizdir..41 lvl kaskıda +7 ye
basarken inci istediğinden dolayı en iyisi 21 lvl Demir Kaskıdır..
Aynı zamanda 9 a basması da çok zor değildir..
Bonus şansınız olursa;
Zehirleme Değişimi - Hp Yükleme - Sp Yükleme - Ölümsüzlere Karşı Güç
Bonusları işinize yarar..
4.Ayakkabı;
Kesinlikle Kritik Vuruş veya Hp bonuslu ayakkabı kullanın..
%10 kritikli bir ayakkabınız olduğu taktirde her durumda kullanın..
5.Kalkan;
Kalkan olarak 41 lvl e kadar +9 Savaş Kalkanı - 61 lvl e kadar +6 Siyah Yuvarlak kullanın..
61 Lvl de ise +7 8 9 61 Lvl Kalkanı bulursanız çok faydanıza olacaktır..
Bonus şansınız olursa Bloklama Şansı veya Sersemletme Bağışıklığı oldukça işinize yarar.
6.Bilezik;
Beyaz Altın veya Gümüş Bilezik öneririm..
Bonus olarak da Delici vuruş veya + Hp işinize yarayabilir..
7.Küpe;
Str nin size lazım olduğu için Abanoz Küpe kullanmalısınız..
Bonus şansınız olursada Kılıç _ çift el gibi savunmalar pvp lerde çok işinize yarar..
8.Kolye
Hp li veya Kritikli Kullanabilirsiniz..
Mümkünse 54 lvl kolyesi veya 42 lvl kolyasi olsun..
Kendi özellikleride size katkıda bulunacaktır..
Bunlara ilaven Kılıç Savunması - Çift El Savunması - Sersemletme şanslı takımlar yaparsanız yerine göre işinize yarar..
Pvp Lerde Zihinsel Gücü
Öncelikle Savaşçılara karşı oldukça güçlüdür..
Kılıç Darbesi ile sersemleştirip o anki masterleri içinde kullanabileceği atak skillerinizi kullanın..
NoT:Güçlü Vuruşunda sersemletme şansı vardır..Bu nedenle 2. vuruşuzdan
sonra kullanmanızda fayda vardır..Ayrıca skill in size gelmesinide
engelliyebilir..
Suralara karşı oldukça güçsüzdür..
Büyü Savunması takımı yapmadığınız taktirde size 5 lvl yakın bir sura sizi kesebilir..
Ninjalara karşı bıçak veya ok savunması yaparsanız ninjalarlada hemen hemen eşdeğer güçtedir..
Genel Olarak Özet
Hem kasarken kolay - hem pvp lerde gücü - hemde oyundan zevk almak istiyorsanız Zihinsel Savaşçı ile oynamanızı tavsiye ederim..
Ok Becerili Ninja Hakkında Tam Kılavuz Ok Becerili (Yaylı) Ninja kimdir?
Okçu, olaganüstü hasar vermeye kendini adamış ninjadır (suikastçidir).
Bu, hedefiniz çok uzakta iken size gerçek dışı gibi gelebilir, fakat
asıl olan şudur ki, rakibe/düşmana ne kadar çok yaklaşırsanız, bu oranda
yüksek hasar verebilirsiniz. Okçular alışıldık bir sınıf degildirler.
Bir okçuyu egitmek çok emek, zaman ve sabır şsteyen bir iştir ve eger bu
işe kendinizi adamaz iseniz, kesinlikle iyi bir okçu ortaya
çıkaramazsınız. Bir yaratıga bir ok ile vurabildiginiz sürece, daha
yavaş deneyim kazanacaksınız. Ve bir yaratıgı yenmenin tek yolu zehir ok
yeteneginiizin gelistirilmesidir.
Neden Okçu Ninjayı seçesiniz?
Herşeyden önce oynamak için son derece eglenceli bir sınıftır. Yüksek
hasarı verdigi için pvp için çok iyidir. Okçular bu oyun içinde en
yüksek hasarı verebilen sınıftır. Ayrıca çok iyi bir destek sınıfıdır
(savaşlar ve Lonca savaşlarında), çünkü lonca üyelerine veya takım
üyelerine son derece etkili olarak yardımcı olabilecektir. Takım
oluşturmak için çok aranan bir karakter türü olacaksınız, çünkü bir çok
yaratıgın aklını çelebilirsiniz ve o yaratıkları takıma çekebilirsiniz.
Okçunun Becerileri Nelerdir?
Tekrarlanan Atış: Bu beceri size, hedefe dogru aynı anda bir çok ok
atışı yapmanıza imkan verecektir. Belirtilen hasar, tek bir ok ile
yapabileceginiz hasar miktarı olmayıp, tüm okların birlikte verecekleri
hasara işarettir. Bu beceri pvp için iyidir ve büyük yaratıkları
öldürmek için yararlıdır. Bu beceriyi kullanma aralıgı çok uzun degildir
(15 saniye), dolayısıyla bu beceriyi sıkça kullanmanız söz konusu
olabilecektir.
Ateşli Ok: Okunuz ateşlenecek ve rakibe saplanacaktır. Vurulan rakip
etrafında küçük bir etki alanı oluşturacak ve onu çevreleyen diger
düşmanlar da oktan daha küçük derecede etkilenecektir. Bu büyü 180
derecelik bir alan açıgı için etkili olabilmektedir. Bu beceriyi
kullanma aralıgı biraz daha fazladır (25 saniye), fakat buna degerdir.
Zehirli Ok: Okunuz zehir ile vuracaktır ve etrafınızdaki rakipleri
etkileyecektir. Bu, ateşli oktan daha geniş bir alanı etkisi altına
almaktadır, fakat daha az hasara sebebiyet vermektedir. Bu büyünün en
büyük özelligi, düşmanı yere devirebilen tek yetenek oluşudur. Bu size,
iksir almak için zaman kazandırmaktadır. Bu beceriyi kullanma aralıgı
ateşli ok ile aynıdır (25 saniye).
Ok Yagmuru: Ok yagmuru, birden fazla oku birden fazla düşman üzerine
fırlatmaktır. Bu becerinin verdigi hasar oldukça büyüktür, falkat
maalesef kontrol edilebilir degildir. Farklı yaratık gruplarına bu
yetenegi kullanarak ok fırlatabilirsiniz, fakat yine de çok kısa bir
süre içinde o grup yaratık tarafından kendinizi çevrelenmiş
bulacaksınız. 1inci Seviyede 2 ok fırlatabileceksiniz. M5 Seviyesinde
veya o civarda 7 ok fırlatabileceksiniz. Bu beceri çok kullanışlı
olmamakla birlikte, yine de yaratıkları kendinize veya grubunuza dogru
çekmek için yararlıdır. Bu yetengi kullanabilme aralıgı diger
yeteneklere oranla daha düşüktür. (12 saniye).
Hafif Adım: Bu beceri size yürüme hızı ve güzel bir görüntü efekti
saglamaktadır. Fakat bu becerinin puanları deger mi? Bu sorunun cevabı
tamamen size kalmış, çünkü hızlı koşmayı, fazla hasara tercih etmeniz
gerekecektir.
Olagan Ok Becerili Ninja için Beceri Gelişimi
Hafif adım dışındaki tüm becerilere birer puan verebilrisiniz. Tabi ki
hafif adım becerisine de puan verebilirsiniz, fakat bu kılavuzu
hazırlayanın önerisi aksi yöndedir.
Yaratık öldürme gelişimi: MAX (azami) ateşli ok ilk önce, bununla
inanılmaz derecede hasar verebilirsiniz. Azami zehirli ok ikinci sırada.
Bunun amacı düşmanı şaşırtma becerinizin geliştirilmesi ile fazla hasar
oluşumunu saglamaktır. Daha sonra azami tekrarlanan atış, ve böylece
bir yaratıgı hızlıca öldürme imkanına sahip olacaksınız. Ayrıca bu
beceriyi pvp'de sıkça kullanabileceksiniz.
Ateşli Ok > Zehirli Ok > Tekrarlanan Vuruş
Pvp gelişimi: MAX ateşli ok ilk başta, daha sonra tekrarlanan atış ve en
sonunda da zehirli ok. Olaganüstü hasar verip, tekrarlanan vuruş ile
daha hızlı vuruş yapabileceksiniz. Zehirli ok, 1 puanda dahi
tutulabilir, sadece düşmanı şaşırtmak için kullanılabilir (düşmanı
zehirlemek çok da etkili bir yöntem olmayacak) ve onun yerine hafif adım
becerisi seçilebilecektir. Bu yolla düşmanlarınızdan kaçabileceksiniz
de.
Ateşli Ok > Tekrarlanan Atış > Zehirli Ok/Hafif Adım
Alternatif Gelişim: Bazı oyuncular karışık vuruş tekniklerini
karıştırmak isteyebilirler. Eger bunu yapan olur ise, bana PM ile
ulaşsın, gereken bilgileri bu kılavuza ekleriz.
Olagan Ok Becerili Ninja için Stat Gelişimi
Stat puanları hakkında kısa bilgi:
STR: Hasarı yükseltmektedir, yayınızla birlikte çalışmaktadır.
DEX: Hem hasar, hem de kaçma oranınızı yükseltmektedir. Bunlar da savunmanızı etkilemektedir
CON: Savunmanızı ve yaşam puanlarınızı arttırmaktadır.
INT: büyü puanlarınızı yükseltmektedir, büyü hasarı ve büyü savunmayı yükseltmektedir.
DR: Hasara dayanıklılık. Bu savunmayı etkilemektedir. Bunun hakkında çok
fazla bilgi olmamasına ragmen, vuruş yaptıgınız zaman hasarın düştügünü
göreceksiniz. Fakat bu, karakterinizin düşman saldırılarından
kaçabilecek nitelikte kılmaz.
max dex > max str > max con. İlk başlarda bu formülü kullanarak
daha az hasar alacak ve yaşamak için biraz savunma kazanacaksınız. Çok
fazla ölmeyeceksiniz, fakat karşı tarafa da, str basmaya başlamadan, çok
fazla hasar veremeyeceksiniz. Beceri hasarınız düzenli saldırılarda
hasar yoklugunu kompanse edecektir.
max str > max dex > max con. İnanılmaz hasar vereceksiniz,
başlangıçta bile! Fakat biraz dex verene kadar hiç savunmanız olmayacak.
Bu bastıgınız dex de size sadece sınırlı bir savunma saglayacaktır. Bu
gelişim türü, ilgili oyuncunun pahalı ve yüksek + lı korunma eşyaları
alabilecek kadar zengin olması halinde önerilmektedir.
2 dex / 1 con > dex maksimuma getirildikten sonra, max str > str
maksimuma getirildikten sonra, max con. Bu en güvenli gelişim gibi
görünmektedir. Başlarda çok fazla con'a ihtiyaç duymazsınız, çünkü
hasarınız büyük ölçüde zarar görecektir. Hasarınız, dex'n azamiye
getirilmesine kadar sınırlı olacaktır.
2 str / 1 con > str maksimuma getirildikten sonra, max dex > dex
maksimuma getirildikten sonra, max con. Önceki gelişime oranla daha
yüksek hasar.
Başlarda con'a ihtiyaç duyulup duyulmadıgı konusunda ciddi tartışmalar
söz konusudur. Bu klavuzu hazırlayana göre, ilk başlarda con'a ihtiyaç
yoktur, çünkü azami dex gelişimi kullanıldıktan sonra yaşamda kalabilmek
için bazı iksirlerin tüketilmesi gerekiyor. Fakat sonuçta + hayat
puanları söz konusudur ve bu da saglık eksikligini gideriyor. Daha
sonraki aşamalarda con bir zorunluluktur.
Eşyalar/Donanım
Donanımınız çok önemlidir. Özellikle pvp için. İlk başlarda donanımınızı
+4 seviyesine gitirin, bu genelde çok iş görür ve çok da fazla para
gerektirmez. Daha sonraki aşamalarda, ne kadar çok + eklerseniz ve ne
kadar çok hayat puanı bonusu eklerseniz, o kadar iyidir. Bir ok becerili
ninja + str'ye +dex'e ihtiyaç duydugundan daha fazla ihtiyaç
duymaktadır. Hasara ihtiyacınız vardır, çünkü bu sizin en güçlü
noktanızdır. Üstünde durmanız gereken eşyalar:
* Abanoz küpe +7 veya daha fazla. Bunlar yüksek g ç ve yüksek saglıkla ihtiyaç duydugunuz eşyalardır.
* Boynuz yayı +7 veya daha yüksek.
* Hayat puanı bonusu olan silahlar. Bunlar savaşçının eşyaları kadar pahalı degildir. Bu silahları en azından +4 yapın.
* Hasar becerisinin zamanını azaltan eşyalar. Bu becerinizi kullanmak
için ne kadar az zaman aralıgı beklemek zorunda olursanız o kadar yüksek
hasar verebilirsiniz.
* Hız eşyaları. Bir ok becerili ninja için hız sıb derece önemlidir.
Çünkü bu ninja bir avcıdır. aaaa ve +30 saldırı hızı olan oklar arasında
çok büyük fark vardır. Saldırı hızı ne kadar düşük ise, o kadar çok
hasar verilmektedir. Bu hasar verme yeteneginizi etkileyecektir. Fakat,
eger saldırı hızında bonus bulursanız, bunun da size zararı
dokunmayacak.Yakın Dövüş Ninja Karakter Gelişimi (Tam Klavuz)
Arkadaşlar,
bu konuda birçok defa konu açıldı kapatıldı. Ben sizler için ninjaları
inceledim. Birçok ninja ustaları ile iletişime geçtim. En doğru bilgiyi
tespit etmek için araştırmalarımı sadece ninja karakterine çektim.
Sonuçta harika bir ninja karakterine sahip olmak isteyenler için
muhteşem bilgiler buldum. Benim şimdi anlatacaklarıma harfi harfine
uyarsanız gerçekten güzel bir karakteriniz olur.
İlk önce statü puanlarına geçelim…
2 dex – 1 vit şenlinde gidin diyor herkes. Fakat ben bu taktiği yanlış
buluyorum. Aslında stillini doğru fakat ezbere yönelişini yanlış
buluyorum. Benim önerdiğim taktik şöyle: ilk önce 2 dex – 1 vit deneyin.
Ve kendi seviyenizdeki canavarların yanına gidin. Kesmeye başlayın.
Eyer hissedilebilecek bir şekilde can alıyorsa ve çok kırmızı iksir
harcıyorsak vit eksik demektir. Biraz daha fazla vit basmanız gerekir.
Fakat atak yapamıyorsanız hemen dex puanlarınızı biraz daha yükseltin
derim. Bunu böyle sürdürün. Bir zaman sonra dex aaaa olacaktır. O zaman
ise str puanlarımıza ufaktan başlamamız gerekir. 2 vit – 1 str gidin.
Ezbere gitmek burada da hata yaratır. Fakat vit fazla beklemeye gelmez
aaaa olmak ister biran önce. Sizde öyle yapın. Zaten dex ile vit aaaa
derecesine gelince işiniz daha da kolaylaşıyor. Karakteriniz yenilmez
bir ninjaya dönüşüyor. Tabi itemleriniz de burada çok önemli. İki önemli
şeyi yani dex ve vit puanlarınızı aaaa yapınca sadece str verin.
Sonrasını zaten getirirsiniz.
Skill durumuna geçmeden önce, skill master zamanından biraz bahsetmeliyim.
Herkesin master zamanını, hangi levelde olacağını bilmesi gerek.
Hesaplaması aslında kolay. Aralarındaki örüntüyü bulmamız gerek.
Master yapacağımız skille yoğunlaşarak diğerlerine sadece 1’er puan verdiğimiz zaman master zamanları şöyle olur:
1. Master: Max. 25, min. 22 levelleri arasında gerçekleşir.
2. Master: Max. 44, min. 38 levelleri arasında gerçekleşir.
3. Master: Max. 63, min. 54 levelleri arasında gerçekleşir.
4. Master: Max. 82, min. 70 levelleri arasında gerçekleşir.
5. Master: Max. 101, min. 86 levelleri arasında gerçekleşir.
Master zamanını öğrendiğimize göre şimdi skill master sırasına geçelim…
İlk önce hepsine 1’er puan verin.
En iyi atak yapabileceğiniz skill 3 tane vardır. Bunlar; Bıçak çevirme,
Suikast ve Hızlı saldırıdır. Aslında ilk 2 master sırası önemli değildir
çünkü 2 masterı kolayca açabiliriz. Tabi herkesin bir görüşü vardır.
Bence ilk önce “Bıçak Çevirme” skilline yönelmemiz gerekir. Çünkü atak
derecesi gerçekten çok büyüktür. Bazıları suikastı 1. master yapıyorlar
çabuk doluyor diye. Şöyle düşünün hızlı ama küçük mü vurmak iyidir yoksa
vurduğu yeri göçerten tipte atak yapmak mı iyidir? Bence ikincisi.
Bunun için ilk önce Bıçak Çevirme master yapılmalıdır. 2. olarak
suikastı master haline getirebilirsiniz. İlk başta da söylediğim gibi
Bıçak çevirme, Suikast ve Hızlı saldırı ilk önce master haline
getirilecek 3 skilldir. Geriye sadece Hızlı saldırı kalıyor. Ve sizde
onu master yapın. Sonra da sırasıyla zehirli bulut ve kamuflaja
yönelebilirsiniz.
Çoğu istatistikleri öğrendiğimize göre şimdide silah ve item seçimlerine
geçelim. Herkesin dilinde şu soru var; “Bıçak mı? Kılıç mı? “
Ve herkes fark etmez diyor. Ben size şöyle açıklamak isterim: bıçaklar,
kılıçlara göre 2-3 kat daha hızlıdır. Bunun için ninjalar bıçak
kullanırsa daha karlı olurlar. İlk 30 levele kadar kılıç kullana
bilirler. Çünkü 30 levele kadar fazla etkileri yoktur ninjaların. Fakat
30 levelden sonra kesinlikle bir siyah yaprak hançer almalıdırlar. Birde
içinde savaşçıdan koruyan taş ve ölümcül darbe taşı varsa yüksek
levellere kadar bu silahı kullanabilir. Peki ne zaman bu silahı
bırakacağız? Diye soranlar için hemen cevap vereyim. Bakın iki silahı
yan yana getirin. Bir siyah yaprak hançer ve birde ondan yüksek level
olan silah. Bir ona bakı bir de ona. Diğer silah siyah yaprak hançerin
atağını, özelliklerini vs. vs. 2-3 kat geçiyorsa demek ki siyah yaprak
hançerin ömrü bitmiştir. Hemen diğer silaha yönelin. Fakat benim
tavsiyem siyah yaprak hançeri kolay kolay bırakmayın. Diğer itemlere
gelecek olursak biliyorsunuz ki ninja için dex çok önemli dex demek el
becerisi, çeviklik demektir. Sizce bulabildiğiniz kadar çeviklik veren
itemler ve eşyalar giymeye çalışın.
Arkadaşlar benden bu kadar. İnşallah bu bilgiler işinize yarar. Fakat
şunu bilin ki hatasız kul olmaz. Ben hata yapmamaya çalıştım yinede
hatam olduysa hepinizden özür dilerim. Ayrıca klavuzu yapmamda bana
yardımcı olan değerli: ReçeL, KoMpLoCu ve ZalimKus arkadaşlarıma en
içten teşekkürlerimi sunar, yönetici arkadaşlarıma eyer ninja karakteri
sahiplerinin işine yarayacaksa konunun sabit duruma getirilmesini
isterim. Ayrıca şunu belirtmek isterim bu konu hariç bana ninja hakkında
sorularınız varsa hemen bana PM yolu ile ulaşınız. Vaktim oldukça
cevaplamaya çalışacağıma söz veririm.
Hepinize hilesiz, küfürsüz, bol şanslı ve eğlenceli oyunlar dilerim…
Buyulu Silah Sura(tam klavuz)
Oyuna
ilk basladigim andan beri hep kara buyu olmam soylendi.Hatta direkten
dondum desem yeridir.Genel bir alisknalik olarak "zayif" karakterlerle
oyunu hep oynarim.Bu oyunada o yuzden Buylu Silah Surayla Basladim
veOylede gittim.Ama aslinda cok guclu bir karakter ki zaten ilerleyen
levellerde bunu anliyorsunuz.
Hep yazilanlari okuyup, hic eklemede veya duzeltmede bulunmadim simdiye
kadar.Ama sayinin git gide artmasi hosumada gidiyor hani..
Kisaca bildigim kadarini anlatmaya calisacagim.
Stat Dagilimi:Bizde kara buyuden farkli olarak Str de gucumuzu
artimaktadir.0nt tabikide skillerimizi en cok etkileyen olmasi nedeni
ile ilk 90 yapacagimiz stat olmalidir.o yuzden baslangic olarak 2 int 1
vit vermeliyiz.taki int 90 olana kadar.(haliyle vit 45 olmustur
artik).Stat olarak vit 90 olmasi bize zarar veren birseydir.cunki 75 ten
sonrasi icin 15*40 600 hp hicbir isimize yaramiaycaktir. ama bunu str
ve dex verirsek saldiri gucumuzuddeki artis onu cokcok asacaktir.Bu
yuzden viti en fazla 75 de birakmak gerekir.Daha sonraki stadlari 3 str 1
dex halinde dagitmak en mantiklisi olanidir.(3 dex 1 str diynelerde
var.Sebebini ise saldiri hizinin artmasi ile rakibi yere dusurmek
gibi.Ama ben yavasda olsa yuksek hasari tercih ettim.Yani 3 str 1 dex
gibi).Str 90 yaptiktan sonra(pfff bayada var)vit90 layip yola devam
etmek gerekiyo.(bu yol E5 e tekabul ediyo )
Buyulu silah suranin en buyuk sorunu saldiri gucunun zayif
olmasidir.Bunu gerek itemlarla gerek statü dagilimiyla gerekse skillerle
bir sekilde egale etmek gerekiyor.
Skiller:Bana sac bas yolduran bir alan bu.Ya dag gibi yikilmayan ,yada
cabuk yikilan ama daglari deviren iki karater en salt haliyle goze
carpiyo.0kis birden nasil olacak diye ciddi ciddi oturup dusunmusumdur.
Eger saldiri agirlikli bir buylu silah istiyorsaniz 1.ParmakDarbesi ,
2.Ejderha Donusu , 3.Buyulu keskinlik( 3. skil cok tartismalidir) 4.
Buyu Cozme ,5.Dehset 6.Buyulu Zirh olmalidir.
Parmak darbesi cok kisa surede dolmasi ve verdigi hasarin fazlaligi
yuzunden buylu silahin en onemli skillerinden biridir.Ejderha donusu
parmak kadar olmasada ilerleyen seviyerde hatiri sayilir hasarlar
vermeye basliyo.Tek olumsuz yani uzun surede dolmasi.Buyulu keskinlik
ise bunlarin gucunu arttirdigi icin bu 2 saldiri skilinden sonraki
muhakkak yukseltilmesi gereken skildir.Ayrica karsi tarafa verdiginizn
hasarin % .... emdigi icin tas kirarken otomatige alip bakkaldan yiyecek
birseyler alip gelmenize imkan bile sagliyabilir.
Boylece hem karsi tarafa cok hasar verip hemde o hasar ne akdar coksa o kadar hp kazaniminiz oluyor.
Gelelim buyu cozmeye;buyu cozme bu oyundaki en tehlikeli skillerden biridir.
Savascida;hava kilicini,ofaaai,guclu bedeni surada;korumayi ,buyulu keskinligi
samanda:yardim skillerini Ninjada:gorunmezligi vs vs... siler atar.Nami diger oyunun bahar kokulu acesi.
Bu skili 3. skil olarak secen arkadaslarimda hicde az dil.Buyu cozme
master oldugunda gucu pekte haifie alinmaycak bir damageyide yanindan
getiriyor.Bu 2 yolda gecerli ve gayet matikli skil secimlerdir.
Dehset ve Buyulu Z1rh savunmaya yonelik skillerdir.0kisinide dolum
sureleri uzundur ama dehsetinki omurden yer.Buyulu zirh defas
verir.Boylece dayanikliligimiz artar.Dehset ise karsi tarafinda saldiri
gucunu azaltir.Ama dehsetin Buyulu zirhtan farki belirli bir yuzde ile
azaltmasi.Boyle oluncada karsi tarafin bzie verdigi hasarin artis orani
ile bizim absorbe etitigimiz hasar git gide artmaktadir.(pff bak yine
ikilemde kaldim .AMA COK BEKLET0YO).
0temlara gelinceHp destegi zaten olmazla olmazlardan olup bizimde
ihtiyacimiz olan bir seydir.Tavsiyem Hp yi kupe be Bilezikte
halledip(2000 hp bonusu gelene kadar) kolye ve ayakkabiyi saldiri
itemlarian ayirmaktir.Kritik ve delici zaten ortada olan hasar verme
cesitleri ama bizim en azindan bunlardan birinden toplamda yuzde 10
olmasi durumu cok degistirir.Yuzde 50 ustude olmasin ayip ...Sersemletme
veya zehirleme (bilhassa zehirleme) hem kasarken hemde vslerde cok is
gormektedir.(bagisklikli kalkanlari unutun yok ole bisi).
Silah olarak buyulu saldiri degeri tabikide bizim isimzie yarar ama
agirlikli oalrak saldiri degerli buylu degerlere ihtiyacimiz var.(ilerde
savasci kadar vurabiliyosunuz).Tas itibari ile Sogutma cok ama cok
onemli.Dusunsenize en guclu skilimiz en kisa surede dolan skilimiz ,daha
ne olsun ...Diger taslar kilicin kullanim amacina gore secilebilir.Ama
sayet kasacaksak canavarlara karsi,sogutma,kiritik taslari (kritik diger
itemlerde yeterince varsa delici caizdir).
Bonus olarak ise int ve str bizi guclendiren yegane statlardir.
Eger savasci ile vs yapiyosaniz saldiri guncunuzun yuksekliginden ziyade
dayanma onmeli bri hal alir.Kara buyu ile yapiyosaniz saldiri cok
yuksek olmalidir hpden odun verilebilir cunku zaten saldiri yuksek
deilse hpnin pekte bir anlami kalmiyo.Ninjalara karsi vslerde mumkunca
kombo arkasindan bicak cevirmeyin yemeyin(sayet dogrulmak biraz zor
oluyo).Samanlara karsi yapaicak bisi yok sindire sindire kesiyolar
hakketen.(bu yukardaki aciklamalar benim gibi tak cikar bir suru itemi
olanlar icin minumum samimi ifadelerdir.Bir genelleme soz konusu deil
tabikide)
Genel olarak aklima gelenleri yazdim.Htalarimi afgorun lutfen.Butun
niyetim yarim edebilmek.Eger akliniza takilan herhangi bir sey olursa
seve seve cevaplarim.Hepinize iyi oyunlar...
sevgi ve saygilarimla
Eye4you Klavuzu.
Oyun icinde sürekli hangi skil, hangi statü diye soranlariniz var.buraya daha detayli yaziyorum.
karabüyü suranin büyü gücü icin int yani zeka bonuslu itemler
kullanin.öncelikle int yi maximum seviyeye getirmeye calisin.yeni
baslayanlar 3 int 1 vit verebiilir.int aaaa olunca vit e devam.vit de
aaaaenin ce dex verilir.
str kesinlikle vermeyin.karabüyünün büyü gücünü vit ve dex bile artiriyor.
ama en cok int artiriyor.o yuzden zeka yasam ve ceviklik bonusu veren
itemler size göredir.güc yani str ise size göre diildir.silah secimin de
ise büyülü degeri saldiri degeriinden fazla olan silahlari secin.
kasmak icin 8 sersemletme 8 zehirleme bonusunuz var ise cok rahat tek basiniza kasabilirsiniz.
gelelim skillere.hangi skil derseniz bunu secmek zor cunku hepsi mukemmel.
ama ben ilk ates hayaletini 2. karanlık vurusu . 3. karanlık kureyi
tercih ettim bunlari grand yaptim.4. olarak hayalet vurusu sectim.bu da
grand olmak üzere.
5. olarak ates vurusa yöneldim masteri acmak icin lwla ihtiyacim
var.karanlık koruma ise 1 point.ama kararsızım korumayı da master
yapabilirim.ates vurus ile koruma arasında kararsizim.
ve bir bonus daha.''yari insanlara karsi güclü''
bu bonusun yüzdesine göre skilleriniz o oranda artis gösterecektir.
Benim klavuzum bu kadar.sorulariniz olursa yine burdan cevaplamaya calisacagim.İyileştirme Rehberi
-İYİLEŞTİRME-
İyilestirmeyi anlatacagim belki yararı olur sizler icin ilk once iyilestirmenin nerelerde yararli oldugunu anlatacagim.
-YARARLARI-
Yararlari Lonca savaslarinda cok etkilidir yaralanan arkadaslarinizi
iyilestirirsiniz ve onlari kötü etkilerden kurtarırsınız kasarken fazla
pota ihtiyacınız olmaz heleki büyü hiziniz cok yükaaaae hic yatmazsiniz
normal savaslardada ülke savaşlarındada çok iyi bir yardimci
karakterdir.Hem iyileştirme,hız ve yüksek saldiri buff becerileri
vardır.
-STAT DAÐITIMLARI-
aaaa Int
: arkadaslar aaaa int gidersek baya bi buyu gucumuz olur ancak vit
vermedigimiz icin savunmamız ve hpmiz cok az olacaktır ben bu stat
dagitimini partideki adamlara heal,hiz,yüksek saldiri basarken yani
boyle kasarkak tavsiye ediyorum.
aaaa Vit : boyle gidersek cok guclu defansimiz ve hpmiz olur ancak buyugucumuz cok gucsuz kalir.Tavsiye etmiyorum
2 Int 1 Vıt
: En ideal stat dagitimi budur defansinizda intinizde ikiside artar hem
partilerde kasarken hemde kendiniz kasarken idealdir. (suan tercih
edilen stat dagitma daha cok bunu kullaniyorlar)
2 Vit 1 int : buda güzel bi dagitimdir savunma ve hp daha yüksek olur ama int biraz düsük olur.Fazla hasar veremezsiniz.
1 int 1 vit : Bu Dagitmada Esit Gider buda iyi bi stat dagitimi ikisinide eşit durumda götürürsünüz.
-BECERI GELISTIRME TAKTIKLERI-
-Pvp-Buff Yardimi Beceri dagitimi (Ortak)-
1.Masterimiz Iyilestirme
2.Masterimiz simsek Cagirma
3.Masterimiz Yüksek Saldiri
4.Masterimiz simsek atma
5.Masterimiz Hiz
6.Masterimiz Simsek Pencesidir.
3. Ve 5. Masterlar isteğe göre yer değiştirebilir.
-Buff Yardimi Beceri Dagitimi (Yardimci Kuvvet)-
1.Masterimiz iyilestirme
2.Masterimiz Yüksek Saldiri
3.Masterimiz Hiz
4.Masterimiz Simsek Cagirma
5.Masterimiz Simsek Atma
6.Masterimiz Simsek pencesidir.
2. ve 3. masterlar isteğe göre degistirilebilir.
-Pvp Beceri Dagitimi-
1.simsek Cagirma
2.Simsek Atma
3.Simsek Pencesi
4.Iyilestirme
5.Yüksek Saldiri
6.Hiz
5. ve 6. Masterlar istege gore degistirilebilir.Yinede Pvp Beceri
Dağitiminda hizi tercih ederim cünkü saldiri vermesi fazla isinize
yaramayacaktir.Hiz hem normal hiz hemde büyü hizi vereceği için işe
yarayabilir.
-PEKİ BU BECERİLER NE İÞE YARAR?-
Iyilestirme:
iyilestirme adi üstü attigimiz kisiyi iyelistirir ama sadece bu
ozelligi yoktur kotu etkileri siler ve lanetler 10 Saniyede bir.
yüksek Saldiri : Saldiri yani str verir 10 saniyede bir.
Hiz: Hiz Verir Bide Büyü Hizini Arttirir 10 saniyede bir.
Simsek Atma : Simsek Atar Ve 7 snde dolar.
Simsek Pencesi
: Simsek atar ve zincirleme bir etki yapar 1 slot cekmisken 2 olabilir
10 saniyede bir yapilir.Simsek pencesi daha uzak bir mesafeden
atilabilirama simsek atmasi biraz daha yakindan önden atilabilir.
Simsek Cagirma : Simsek Cagirir Ve Birini 2-3 snye etkisiz kilma sansi verir.Yani zayif degisim 15 saniyede Bir Yapilir.
-Neden Simsek Atma ilk once Simsek Pencesi sonra?-
hemen hemen ikisininde vuruslari aynıdır ama simsek atma 7 snde dolar
ama simsek pencesi 10 snde bir dolar yani suradaki karanlık vurus gibi
aynı 7 snde dolar buyuzden simsek atma daha etkili bir beceridir.
-TAVSİYE ETTİÐİM TAKILAR-
Tavsiye ettigim takilar zeka veren takilardir.
Kolyeler : Kristal Kolye (46 lvl), İnci Kolye (38 Lvl)
Bilezikler : Bakır Bilezik (8 Lvl),Yeşim Taşı Bilezik (28 Lvl),İnci Bilezik(38 Lvl ),Ametist Bilezik(50 Lvl)
Küpeler : Altin Küpe (22 Lvl), Yeşim taşı küpe (28 lvl), İnci Küpe (38
Lvl), Beyaz Altin Küpe (42 Lvl),Cennetin Goz Yaslari(54 lvl)
-NOTLAR-HATIRLATMALAR-
Önemli Bir Hatirlatma 1 : Iyilestirme 40-45-50 lvllere kadar zor kasar ama ondan sonra cok hızlı kasılır.
Önemli Bir Hatırlatma 2 : Iyilestirme becerilerinde büyü hizi cok onemli
bir yer tutar yüksek bir büyü hizina sahipseniz iyilestirmeyi daha
cabuk atabilirsiniz simsek atma 7 sn iken 4 sn olur ve cok cabuk
atarsiniz iyilestirme pot gibi olur ve bazılari diyor ki iyilestirme
atana kadar kastiginiz kisi yatar yanlıs büyü hizina sahip iseniz
yatmasi biraz zor olur ve kasmaya yardimci olur bunun icin büyü hizli
itemler kullanin ve isterseniz hizi master yapinki büyü hizi daha cok
versin.
Önemli Bir Hatirlatma 3 : Daha Cok Zeka Yani intli takilar kullanin büyü
hizi,zeka,sp dolmasi,sp calma vs.bunun gibi itemler kullanin
iyilestirme samanlarina gümüs bilezik fln onermiyorum cunku zaten o
bilezigin gücü iyilestirmededir hatta o gumus bilezigin verdigi hpnin 2
katini verir hatta daha fazlasini verir O yüzden zeka itemleri.
Ejderha Rehberi
İyileştirme Rehberi'mizin yanına bir de Ejderha Rehberi açmak istedim. Umarım, yardımcı olurum
EJDERHA
Ejderha, kendinize veya parti üyenize saldırı ve korunmada bazı avantajlar verir.
YARARLARI
Verdiği kritik ve yansıtma, kutsama özellikleriyle gerek lonca
savaşlarında gerek de partilerde aranan karakter olabilir. Tek
başkalarına değil, elbette kendi işinize de yarar.
STAT
Bir levelde toplam 3 stat puanı kazanırız. Dağılımları, stratejik olarak herkes farklı yapabilir. Ama genelde şu şekildedir.
3 int - Tamamen saldırıya dayalıdır. Böyle yaparsanız, int'iniz çabuk
aaaaenir. Fakat HP'niz çok düşük olur. Gerekli HP bonuslu takılar yoksa,
sizin için bir dezavantaj olabilir.
3 vit - Bu şekilde, saldırı gücünden ziyada HP'niz fazla olur. Defansif
ağrlığın yanı sıra, zor ölürsünüz. Fakat, gerek saldırınız gerek de büyü
güçleriniz düşük olur.
2 int 1 vit - Standart bir dağılımdır. Hem HP'niz hem de saldırınız sizi
tatmin edici olur. Gerekli takılarla da destek verdiniz mi, pek bir
sorununuz kalmaz.
2 vit 1 int - Saldırıdan az ödün verip, HP' ye vermektir açıkçası. Saldırınız az da olsa düşük olur.
EJDERHA BECERİLERİ NE İSE YARAR
Herkesin sorunu yardımcı beceriler olduğu için ilk onları açıklamak istiyorum.
Kutsama : Bu beceri, ne HP'yi yükseltir, ne de defansı yükseltir. Bu
beceri, size bedensel saldırılara karşı blok bonusu verir. Yani,
alacağınız hasardan düşüğünüzü alırsınız.
Yansıtma : Bu beceri ise, karşı saldırıyı rakibe ya da karşınızda hedefe yansıtır. Bir tür ayna gibi düşünebilirsiniz.
Ejderha Yardımı : Bu bildiğiniz gibi kritik özelliğidir. Üstündeki oran,
şans oranıdır. Yani, kritik oranı %20 ise, kritiğin gelme şansı yüzde
yirmidir. Bu beceri, vereceğiniz hasar oranının 2 katını verir.
Yardımcı becerileri master yaptıkça, kullanım süreleri de artar.
Gelelim saldırı güçlerine...
Ejderha Kükremesi : Bu ejderha şamanların alan becerisidir. Güçlü bir
beceridir. Dolma süresi biraz uzundur. Ani saldırıdır. PvP'lerde yere
düşüldüğünde rakibi geri itme özelliği vardır. Rakibiniz seri bir
şekilde size vururken, ani kükremeyle onu geriye itmektir. Böylece,
saldırmak için ortam yaratmış olursunuz.
Ejderha Atışı : Çok hızlı dolan bir beceridir. Rakipleriniz birbirine
yakınsa, birden çok hedefe hasar verebilir. Alan büyüsü değildir; fakat
istisnai durumlarda, birden çok hedefe vurma şansınız vardır.
Uçan tılsım : Uzak saldırıdır. PvP'lerde pek etkisi yoktur. Ta ki, master yapana kadar. Ama slot çekerken, çok işe yarar.
Takılara gelecek olursak; çoğunlukla, zeka bonuslu itemler takmaya özen
gösterin. Yapacağınız en büyük hata, abanoz küpe takmaktır. Abanoz küpe,
STR ve HP verir. Bu savaşçılar için idealdir. Altın küpe ya da beyaz
altın küpe ideal bir seçim olacaktır sizin için.
İyileştirme ile ejderha aynı takıları takacağı için, codeniz arkadaşımızın listesini buraya koymak istedim.
Kolyeler : Kristal Kolye (46 lvl), İnci Kolye (38 Lvl)
Bilezikler : Bakır Bilezik (8 Lvl),Yeşim Taşı Bilezik (28 Lvl),İnci Bilezik(38 Lvl ),Ametist Bilezik(50 Lvl)
Küpeler : Altin Küpe (22 Lvl), Yeşim taşı küpe (28 lvl), İnci Küpe (38
Lvl), Beyaz Altin Küpe (42 Lvl),Cennetin Goz Yaslari(54 lvl)
Not : Eğer, +9 gümüş bileziğiniz varsa, sorun değil. 1200 HP yabana atılacak cinsten değil. Hele, bir şaman için.
Not : Çan veya yelpaze arasındaki tek fark; birinin saldırı değeri
yüksek, ötekininse büyü gücü yüksek olmasıdır. Çan, saldırılarda
iyiyken; yelpaze büyü gücünde iyidir. Ama at üstünde metin kesmek için,
saldırı değeri yüksek olan bir çan kullanmanızı tavsiye ederim.
BECERİ DAÐITIMLARI
'Ben yardımı kendime yaparım, benim işim duellodur.' Diyorsanız;
Ejderha Kükremesi
Ejderha Atışı
EJderha Yardımı
Partilere ya da takım üyelerine gerekenden fazla yardım etmek için;
Kutsama
Ejderha Yardımı
Ejderha Kükremesi
Eğer hala kararsızsanız, bir de buraya bakabilirsiniz.
Master?
Bu konuda değişik fikirler olabilir. Sonuçta, herkes karakterini kendi
belirlediği stratejide geliştirir. Eğer eklemek istediğiniz bir şey
varsa yazabilirsiniz.
Not :
Arkadaşlar, şaman ne olursa olsun destektir asıl amacı. Ama savaşlarda,
rakiplerin ilk hedefi siz olursunuz. Çünkü, vereceğiniz destek, alanında
çok gelişmiş bir savaşçıyı çok da tehlikeli yapacaktır. Böyle
durumlarda rakiplerin size dalmalarını hiç garip karşılamayın. İşte bu
devrede, HP'niz, saldırı gücünüz devreye girer. Çünkü, saldırı güçleri
aslında saldırıdan çok şamanın kendini koruması içindir.
Yukarda yazdığım kafanızı karıştırmasın. Þamanlar tek de
kasılabilir. Ben 49 levele kadar hep yalnız kasıldım. Partilere
girebilirdim; ama tercih meselesi.
Bir önemli dipnot daha söylemek istiyorum. Þamanların saldırı
becerilerinde sorun olduğu bir gerçektir. Tek kükreme için diyemiyorum.
Ejderha atışında da gereken saldırı aralığından düşük vurduğunu gördüm.
Ama Türkiye Takımımız bunun da bir çaresinden gelecektir, buna eminim.
Bunu göz önünde bulundurarak, 'ben ejderha seçmem' demeyin. Öyle olduğu
halde bile, yüksek hasar verebilirsiniz. Bu pek mazaret olamaz. Eğer,
kritik oranınız iyiyse bu pek de mazaret olmuyor. Ama düzeltilmesi
lazım.
Eğer eklemek istediğiniz bir şey varsa, yorumlarnızla yazabilirsiniz. Pek ayrıntıya girmedim. Eminim, vardır fikirleriniz.
Hilesiz, seviyeli bir oyun dileğiyle... İyi eğlenceler arkadaşlar.
Tanrı, tüm şamanları korusun Benden Bu Kadar Saygılarımla